пʼятниця, 17 травня 2013 р.

Заняття – тренінг "Монополія. Конкуренція"

Заняття – тренінг
Тема. Монополія. Конкуренція.
Мета: розглянути поняття «конкуренція», «монополія»; ознайомитися з видами монопольної конкуренції, олігополією; вивчити вплив і значення конкуренції в умовах ринкової економіки; розвивати пам'ять, увагу, економічне мислення, кмітливість і практичні навички; виховувати вміння відстоювати власну позицію, почуття поваги до  себе і товаришів.
Обладнання: роздатковий матеріал, маркер, папір.
Хід  заняття
Конкуренція – це життя
торгівлі і смерть торговців.
Елберт Хоббард
І.Організаційний момент
ІІ.Актуалізація опорних знань
-         Назвіть загальні риси ринкової економіки.
-         Що таке «Економічна свобода» в економіці?
-         Як ринок вирішує проблему «Що виробляти»?
-         Що таке конкуренція? Якій формі власності це визначення притаманне найбільше? Чому?
-         Які наслідки конкуренції? Як ви розумієте поняття «монополія»? Як між собою пов’язані ці поняття?

ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної  діяльності
Конкуренція – явище, яке притаманне сьогоденню і стосується не тільки економічних відносин. У суспільстві також найкращих результатів досягає найрішучіша, найрозумніша та ініціативна людина, адже слово «конкуренція» значить «зіткнення». Зіткнення інтересів у різноманітних сферах діяльності. Гарно це чи погано? Цілком зрозуміло, для переможця це визнання, для переможеного – привід краще попрацювати над собою. Конкуренція – це потужний життєвий стимул. Бути найкращим майже неможливо, але бути необхідним цілком прийнято для кожного з нас.
            Конкуренція розвиває фантазію, притмушує мислити, експериментувати, діяти. У житті не завжди перемагає той, хто має більше грошей або «корисних» зв’язків.
            Конкуренція різноманітна і має різні стратегічні ігри, з якими ми і познайомимося на нашому занятті.

ІV. Вивчення нового матеріалу
Учитель:
            В умовах прагнення кожною фірмою максимізації прибутку, а отже, розширення  масштабів господарської діяльності, фірми виступають по відношенню одна до одної як конкуренти. Під економічною конкуренцією вважають змагання економічних агентів на ринку за надання переваги з боку споживачів.
            У конкуренції програє той, хто не може обертатися на віражах економічного прогресу.

            Однією з причин ворожості до конкуренції є те, що перед людьми у світі економіки завжди постає дилема: або докласти великих зусиль і випередити тих, хто досяг значних успіхів, або ж частково, а потім і повністю втратити свій прибуток. Конкуренція створює своєрідне економічне примушення, потребує підтримувати високу  ділову активність, постійно шукати нові можливості економічного зростання. У протилежному випадку треба піти зі сфери підприємництва, підкоритися втраті високих прибутків.


Немає коментарів:

Дописати коментар