Заняття –
тренінг
Тема. Монополія. Конкуренція.
Мета: розглянути поняття «конкуренція», «монополія»; ознайомитися з видами
монопольної конкуренції, олігополією; вивчити вплив і значення конкуренції в
умовах ринкової економіки; розвивати пам'ять, увагу, економічне мислення,
кмітливість і практичні навички; виховувати вміння відстоювати власну позицію,
почуття поваги до себе і товаришів.
Обладнання: роздатковий матеріал, маркер, папір.
Хід заняття
Конкуренція – це життя
торгівлі і смерть торговців.
Елберт Хоббард
І.Організаційний момент
ІІ.Актуалізація опорних знань
-
Назвіть загальні риси ринкової економіки.
-
Що таке «Економічна свобода» в економіці?
-
Як ринок вирішує проблему «Що виробляти»?
-
Що таке конкуренція? Якій формі власності це визначення
притаманне найбільше? Чому?
-
Які наслідки конкуренції? Як ви розумієте поняття
«монополія»? Як між собою пов’язані ці поняття?
ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності
Конкуренція – явище, яке притаманне сьогоденню і
стосується не тільки економічних відносин. У суспільстві також найкращих
результатів досягає найрішучіша, найрозумніша та ініціативна людина, адже слово
«конкуренція» значить «зіткнення». Зіткнення інтересів у різноманітних сферах
діяльності. Гарно це чи погано? Цілком зрозуміло, для переможця це визнання,
для переможеного – привід краще попрацювати над собою. Конкуренція – це
потужний життєвий стимул. Бути найкращим майже неможливо, але бути необхідним
цілком прийнято для кожного з нас.
Конкуренція
розвиває фантазію, притмушує мислити, експериментувати, діяти. У житті не
завжди перемагає той, хто має більше грошей або «корисних» зв’язків.
Конкуренція
різноманітна і має різні стратегічні ігри, з якими ми і познайомимося на нашому
занятті.
ІV. Вивчення нового матеріалу
Учитель:
В
умовах прагнення кожною фірмою максимізації прибутку, а отже, розширення масштабів господарської діяльності, фірми
виступають по відношенню одна до одної як конкуренти. Під економічною
конкуренцією вважають змагання економічних агентів на ринку за надання переваги
з боку споживачів.
У
конкуренції програє той, хто не може обертатися на віражах економічного
прогресу.
Однією
з причин ворожості до конкуренції є те, що перед людьми у світі економіки
завжди постає дилема: або докласти великих зусиль і випередити тих, хто досяг
значних успіхів, або ж частково, а потім і повністю втратити свій прибуток.
Конкуренція створює своєрідне економічне примушення, потребує підтримувати
високу ділову активність, постійно
шукати нові можливості економічного зростання. У протилежному випадку треба
піти зі сфери підприємництва, підкоритися втраті високих прибутків.
Немає коментарів:
Дописати коментар